Berita terkini yang harus dibaca oleh semua pengunjung:

LATEST:

Grab the widget  IWeb Gator

Sunday, August 22, 2010


SAUDARA BARU ISLAM - DIMANA KEBAJIKAN MEREKA !

Petang ini dengan takdir Allah SWT kami kariah masjid Keratong 04 menerima kehadiran satu keluarga baru Islam yang baru setahun memeluk agama suci ini. Ramadhan tahun ini adalah yang pertama bagi keluarga ini.

Berhijrah demi menyelamatkan aqidah yang suci, meninggalkan segala kesenangan hidup demi Islam. Bagi keluarga baru ini, Islam adalah pilihan yang tepat. Namun menceritakan betapa sukarnya untuk melafazkan kalimah suci dek kerana birokrasi dalam pejabat-pejabat agama negeri amatlah menyedihkan.

Betapa mudahnya penganut Islam menukar agama, tidak semudah penganut agama lain untuk menganut agama Islam yang suci. Begitulah suasana dan initipati yang sebenar dalam sebuah negara yang Islam adalah agama resmi.

Kerajaan hanya gah diluar sahaja bercakap Islam tetapi realitinya hanya mereka yang mempunyai pengalaman sebagaimana saudara baru ini sahaja yang tahu betapa kosongnya kerajaan yang diperintah oleh UMNO BN ini.

Persoalannya dalam menyediakan kebajikan kepada saudara-saudara baru ini ? Kemana perginya duit zakat , baitulmal dan lain-lain lagi....Apakah kerajaan atau jabatan Agama Islam tidak mempunyai peruntukkan?

No comments:

Post a Comment

Bekalan Ke Akhirat

Bekalan Ke Akhirat

Kalendar Islam