Berita terkini yang harus dibaca oleh semua pengunjung:

LATEST:

Grab the widget  IWeb Gator

Monday, August 30, 2010













CANTIKNYA ISLAM APABILA NON MUSLIM MENGERTI.....


Pada keluaran lalu sedikit saya coretkan kisah satu keluarga saudara baru Islam seolah dihantar Allah ke tempat kami untuk menguji Iman dan Islam kami di bulan Ramadhan tahun ini. Apakah Ramadhan ini benar-benar menjadikan kami bertaqwa.?

Kali ini kita dengar pula perbualan Saudara kita ( Mohammad ) dengan Boss beliau setelah diterima bekerja sebagai penyelia disebuah ladang.

Mohd : ' Boss, hari ini Jumaat saya orang Islam kena sembahyang Jumaat"
Boss : ' Begitu ka...? tapi orang melayu lain ramai tak semayang ?'
Mohd : ' Itu orang melayu sama juga dengan orang India dan Cina yang tidak kuat agama"
Boss : ' Apa pasal? '
Mohd : ' Kami orang Islam kena sembahyang serupa orang Hindu dan Buddha, jika dia melayu ,India atau cina belum tentu dia sembahyang ..'
Boss : ' Kalau itu macam...awak suruh budak-budak Indon awak pergi semayang.nanti Tuhan Alah tolong sama kita.. '
Mohd : ' Ok boss..thank you'
Boss : ' Inilah satu kali saya jumpa orang Islam yang cakap sama saya mahu pergi semayang'

Arahan Mohamad kepada buruh Indon diladang jagaannya.

Mohd : ' Saya mahu awak semua berhenti rehat jam 12.15 tengahari..kerana saya mahu ajak awak semua solat jumaat...jika awak keje tidak berhenti jam 12.15 ini saya tak akan checkroll sama awak..."
Buruh Indon : ' Ok Boss "

Jam 12.15 sebagaimana yang diarahkan buruh Indon kelihatan berhenti rehat dan Mohamad dengan van Ford yang disediakan majikan memuatkan semua pekerja tersebut ke sebuah Masjid yang berhampiran untuk solat Jumaat.

No comments:

Post a Comment

Bekalan Ke Akhirat

Bekalan Ke Akhirat

Kalendar Islam