Berita terkini yang harus dibaca oleh semua pengunjung:

LATEST:

Grab the widget  IWeb Gator

Tuesday, August 3, 2010

KARNIVAL IKTIRAF

Karnival "Iktiraf" ??? apa benda tu....mungkin itu yang ditanyakan oleh masyarakat peneroka gugusan Keratong Pahang kepada pihak yang menganjurkan program yang akan bermula 6 hingga 8 ogos ini bertempat di Padang Awam bandar Tun Razak Pahang.

6 - 8 Ogos adalah tarikh yang hampir dengan tarikh umat Islam akan menyambut bulan Ramadhan. Bulan yang dinantikan oleh mereka yang beriman. Persoalan mengapakah program tersebut dicetuskan dalam suasana masyarakat Islam sedang membuat persiapan menyambut Ramadhan?

Jika dilihat banting yang dipasang disepanjang jalan besar, beberapa acara telah disusun antaranya Persembahan artis, band, futsal dan Forum perdana.

Mungkin kepada mereka yang menggunakan istilah air dan minyak tak bercampur, maka hiburan dan acara agama digabungkan sekali. Persoalannya jika tidak ada program hiburan tidak menarikkah karnival tersebut ? Jika boleh saya memberikan contoh mudah...dalam sebiji pinggan yang akan kita makan diletakkan rojak campur....ayam sembelihan + nenas + ayam tak sembelih + ???+#####...agak-agaknya sanggupkah kita makan ?

Bila kita persoalkan kenapa sambut Ramadhan dengan pesta hiburan !!! maka penganjur @ masyarakat yang tidak faham Islam akan menjawab...Forum Perdana pun adaaaa....kan ada program agama tuuuuuuuuuuuuu.

Dalam suasana anak muda Islam rosak, anak tidak sah taraf dan lain-lain lagi.....apakah penganjur yang dah tentunya Islam tidak memikirkan itu semua??? fikirkah lah dengan jiwa yang sejahtera...

No comments:

Post a Comment

Bekalan Ke Akhirat

Bekalan Ke Akhirat

Kalendar Islam