Berita terkini yang harus dibaca oleh semua pengunjung:

LATEST:

Grab the widget  IWeb Gator

Tuesday, October 13, 2009

HIKMAT DISEBALIK KEMENANGAN ISA SAMAD


PRK Dun Bagan Pinang telah berakhir dan keputusan telah termaklum. Berita kemenangan BN menjadi topik utama dimedia-media kerajaan sehari dua ini.

Dengan pelbagai cerita pelik dan ganjil kita telah dengar daripada semua yang terlibat samada secara langsung atau tidak langsung. Kisah provokasi petugas-petugas BN yang yang tidak disapa oleh petugas Pakatan Rakyat menunjukkan kematangan politik petugas PR.

Sedikit terkilan juga kita mendengar keputusan PRK ke 9 ini pada awalnya tetapi hamdulillah bagi kita yang berjiwa besar, akan menerima kekalahan ini dengan tenang kerana disebalik tewasnya kita dalam medan demokrasi ala 'jungle' ini ada hikmat tersendiri yang hanya Allah SWT sahaja yang mengentahuinya.

Bagi saya hanya 2 hikmah yang boleh dikongsi bersama disini diatas kemenangan BN di Bagan Pinang ini :-

1- Kemenangan Calon yang tidak kredibiliti ini yang mempunyai kisah silam yang teruk memberikan hikmah yang amat besar kepada PR. Wujudnya 'YB' ini kekapal UMNO BN akan mempercepatkan lagi jangka hayat kapal ini yang hampir tenggelam. Virus yang lebih teruk dari H1N1 yang dibawa oleh 'YB' ini akan menghancurkan dengan pantas kelasi dan nakhoda kapal ini.

2- Jika sebelum ini 8 PRK kita diberikan kemenangan oleh Allah SWT dan kemenangan tersebut selain memberikan motivasi tetapi sebagai manusia kita juga akan diresapi penyakit takabur, ujud dll. Kadangkala kita terlupa kemenangan tersebut anugerah dari Allah SWT dan bermain dikepala kita bahawa mungkin kekuatan dan strategi kita hebat menyebabkan kita menang ( Minta berlindung dari Allah ).
Alhamdulillah Allah SWT masih sayangkan kita dengan memberikan kekalahan pada kali ini sebelum kita lalai. Kekalahan ini memberikan kita isyarat bahawa kita sebenar sekadar berusaha tetapi yang menentukan segalanya hanyalah ALLAH SWT.

Fikirkan untuk renungan bersama..

No comments:

Post a Comment

Bekalan Ke Akhirat

Bekalan Ke Akhirat

Kalendar Islam